1. Zgłoszenia dziecka dokonuje rodzic/opiekun prawny lub pełnoletni uczeń poprzez wypełnienie pisemnego wniosku, w którym określa zakres problemów dziecka.
2. Liczba miejsc na zajęcia terapeutyczne jest ograniczona i uzależniona od możliwości kadrowych i organizacyjnych Poradni.
3. W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci z zeszłorocznych list rezerwowych oraz te, które nie mają możliwości korzystania z terapii w szkole/przedszkolu.
4. Terapia psychologiczna ma charakter indywidualny i zazwyczaj trwa jeden rok szkolny – o zakończeniu oddziaływań decyduje terapeuta lub klient.
5. W celu dookreślenia zasad współpracy z rodzicem zostaje zawarty kontrakt. Rodzice (opiekunowie) zobowiązują się w nim do:
- zadbania o bezpieczeństwo dziecka w drodze na terapię i z zajęć;
- systematycznego uczestnictwa dziecka w zajęciach;
- otwartości i szczerości w kontakcie z terapeutą (przekazywanie istotnych danych o stanie zdrowia, funkcjonowaniu i sytuacji dziecka);
- kontaktu z psychologiem w wyznaczonym terminie w celu omówienia efektów dotychczasowej terapii oraz zaleceń do dalszej pracy w domu;
- przeprowadzania konsultacji/badań specjalistycznych zalecanych przez specjalistę, potrzebnych do określenia przyczyn trudności dziecka i ukierunkowujących z nim pracę terapeutyczną;
- systematycznego wdrażania zaleceń do pracy wychowawczej z dzieckiem, wynikających z założeń terapii.
6. Na mocy kontraktu rodzic ma prawo do uzyskania informacji na temat efektów pomocy terapeutycznej oraz wskazówek do pracy z dzieckiem w domu.
7. Konsekwencją trzykrotnej, nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka na terapii lub częstego opuszczania przez niego zajęć bez znaczącej przyczyny, jest wykreślenie go z listy dzieci objętych terapią psychologiczną na terenie Poradni. Częstotliwość spotkań ustalana jest z rodzicem (opiekunem prawnym) w zależności od potrzeb dziecka, specyfiki problemu i grafiku terapii psychologa prowadzącego.
8. Z przyczyn niezależnych od terapeuty, wynikających z bieżącej organizacji pracy Poradni, terminy spotkań terapeutycznych mogą ulegać zmianie.
9. Na zajęcia terapeutyczne przychodzą tylko dzieci bez infekcji chorobowej. W przypadku złej dyspozycji zdrowotnej dziecka, rodzic jest zobowiązany do kontaktu z Poradnią.
10. Zajęcia terapeutyczne poddawane są ewaluacji. Informacje uzyskane z ankiet ewaluacyjnych wypełnianych przez rodziców/opakunków prawnych dzieci/uczniów mają służyć podnoszeniu jakości organizowanych w Poradni zajęć terapeutycznych.
11. Psycholog nie jest stroną w prowadzonych postępowaniach sądowych między rodzicami dziecka/ucznia. Na wniosek rodzica istnieje możliwości wydania dokumentu zawierającego informacje o uczęszczaniu dziecka/ucznia na terapię psychologiczną (z wyłączeniem danych obejmujących przebieg i efekty terapii).
12. Istnieje możliwość organizacji grupowych zajęć terapeutycznych – po zebraniu się grupy.